Monday 12 November 2012

BB Plus KOlAGeN



AsSaLaMuAlAiKuM  KaWan2x SeKAliAn :-)

Di sini saya ingin berkongsi satu rahsia kecantikan dengan dengan anda semua.

Seperti yang kita sedia maklum, penuaan kolagen membawa kepada kerosakan kulit. Kolagen merangkumi 70% daripada lapisan dermis kulit kita. Kolagen membantu dalam pertumbuhan semula kulit dan berfungsi untuk mengekalkan kelembutan kulit. Dalam tulang rawan sendi, ia berfungsi sebagai pelapik untuk mengurangkan beban pada sistem struktur, terutama pinggul, sendi dan lutut. Luaran dan dalaman faktor penuaan boleh merosakkan gentian protein, fibroblas dan vitamin yang diperlukan untuk merangsang pengeluaran kolagen. Ini mengakibatkan penuaan kulit.Pernah tak anda semua dengar mengenai BB Plus?? 

Apa itu BB Plus?

# BB Plus merupakan minuman kolagen yang sangat baik untuk tubuh.

Mengapa BB Plus?

# BB Plus dibuat terutamanya dari kolagen ikan berkualiti tinggi.
# Kolagen yang terdapat pada haiwan marin mempunyai struktur rantaian asid amino yang sempurna.Disebabkan habitat semulajadi ikan, kolagen yang berasal dari haiwan marin ini mempunyai asid aminoyang mencukupi iaitu PROLINE & Glycine.
# Dua asid amino ini bertanggungjawab dalam pembentukan kolagen, mengekalkan kulit dan rawan.Dengan menggunakan teknologi terkini, fish collagen akan menghasilkan peptida untuk penyerapan yang lebih baik.

Bagaimana BB Plus bekerja?

# Pembaikan - BB PLUS menggalakkan pembersihan mikro.
# Membina - BB PLUS menguatkan dan melindungi collagen network melalui antioksidan.
# Memperbaharui - BB PLUS menggalakkan pertumbuhan dan pengeluaran sel-sel kolagen baru.

Apakah dos yang berkesan?

Anda hanya perlukan satu sachet (5g) setiap hari untuk kulit yang muda dan sempurna. Proses hidrolisis menghasilkan peptida (kira-kira 3,000 Daltons dalam saiz) yang mudah diserap.

*** Perhatian : Anda tidak perlu ambik sampai 2 sachet untuk percepatkan proses keberkesanannya sebab ia hanya menyerap satu sachet sahaja. Jadi kalau ambik sampai 2 sachet, 1 sachet lagi akan keluar melalui proses pembuangan air besar dan dll. 

Adakah terdapat sebarang perlindungan antioksidan tambahan?


Untuk pengetahuan anda, jus blackcurrant mengandungi antosianin untuk melindungi wajah & badan terhadap UV & kerosakan radikal bebas. Ekstrak anggur dengan OPC (proanthocyanidins oligomerik) mengurangkan ketidakselesaan kulit dan menggalakkan penyembuhan. Vitamin C dan roselle mengukuhkan rangkaian kolagen, melindungi kolagen dalam dermis dan menggalakkan sintesis.

Lebih menakjubkan BB Plus mengurangkan ketidakselesaan sendi dimana dapat membantu mengurangkan keradangan yang disebabkan oleh sakit sendi dan osteoartritis.

Kebaikan penggunaan BB PLUS :

# Wajah anda lebih berseri dan cerah 
# Wajah lebih anjal dan lebih lembut
#  Meningkatkan kelembapan kulit
#  Mengurangkangaris-garis kedutan
#  Menggalakkan penyembuhan & pembaikan
#  Mengurangkan kesan daripada pancaran matahari


PERINGATAN : Pastikan anda banyakkan minum air masak untuk mengelakkan dehidrasi.

No comments: